Motorkoder? Kompatibla motorer?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Appelsson

Ny medlem
Hejsan! Är väldigt ny gällande forum överhuvudtaget men tänkte vända mig till er ändå :)

Undrar om ni vet vilka motorer som är kompatibla med min bil(A4 2.0 tfsi Quattro motorkod BGB)
och vart man kan hitta dem. Toppen är paj.

Jätte tack på förhand, all hjälp är välkommen! :)
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Att byta till annan motorkod brukar dra med sig byte av styrbox mm. så om det finns möjlighet att renovera den befintliga så är nog det ett bättre alternativ.
Om jag googlar på "motorrenovering" så får jag bland annat upp: https://www.nordicmotorcenter.se/renoverad-motor
Kanske finns någon som kan renovera toppen om det nu är den som är problemet.
Sedan beror det naturligtvis på hur mycket du är beredd att lägga av dina surt förvärvade slantar, men om kärran är i bra skick i övrigt så kanske det kan vara värt några spänn. / Hälsningar Claes
 
O

Oregistrerade

Gäst
svar

Att byta till annan motorkod brukar dra med sig byte av styrbox mm. så om det finns möjlighet att renovera den befintliga så är nog det ett bättre alternativ.
Om jag googlar på "motorrenovering" så får jag bland annat upp: https://www.nordicmotorcenter.se/renoverad-motor
Kanske finns någon som kan renovera toppen om det nu är den som är problemet.
Sedan beror det naturligtvis på hur mycket du är beredd att lägga av dina surt förvärvade slantar, men om kärran är i bra skick i övrigt så kanske det kan vara värt några spänn. / Hälsningar Claes
Tack för att du tagit dig tid att kolla runt! Tanken till att börja med är att försöka att hitta en motor med samma motorkod. Som jag har förstått de som är att mellan att byta toppen eller köpa ny motor så kan man lika gärna köpa ny? Annars får de nog bli en renovering då jag tänkt behålla bilen :/
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Att köpa en "ny" motor, om det ens går,har faktiskt ingen aning, kommer med all säkerhet att kosta mer än den berömda skjortan...
Det vettigaste är nog i så fall en renoverad, antingen din egen eller en utbytemotor.
Hur det ser ut med motorer på skroten vet jag inte, men tyvärr har väl inte tfsi-motorn rosat marknaden vad gäller hållbarhet (har en själv peppar peppar) så tillgången är nog ganska begränsad. / Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp