MMI avstängd (har ström) - tips? (Audi A1 Sportback 2014)

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Hej alla,

jag har en A1:a från 2014 vars kontroll-vred ploppat ut och gått sönder i kabelfästet. Finns fler som haft samma problem här på forumet.

Jag har "nycklar" som jag kunde sätta i hålen så jag kunde enkelt ta ut radio-enheten med alla knappar och sedan plockade jag isär den och lödde fast kablaget igen. Allt ser bra ut vad gäller det.

När jag satte tillbaka enheten inkl alla kablar, ström, fiberoptiken etc så hör jag att exempelvis cd:n fungerar när man trycker på utsläpps-knappen; de mobila enheter som jag kopplat med bluetooth hittar bilen och ansluter till den - men i allt övrigt är det stendött.

Dvs MMI-skärmen är svart, det finns inget ljud och man kan inte få liv i den om man håller in de tre rätta knapparna för att göra en normal reset/omstart.

På infoskärmen i själva instrumentpanelen finns ett meddelande i stil med "MMI är avstängt".

Nå, jag har kollat igenom alla säkringar (tycker jag) och testat med multimeter för att vara säker på att säkringarna verkligen är hela, vilket allt indikerar stämmer. Både på passagerarsidan och förarsidans säkringsboxar.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Finns det av någon miraklulös anledning en person här inne på forumet som varit med om liknande och kan berätta vad jag gör galet och har missat?

Mvh Niclas
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp