Min Audi A6 -17 läcker glykol

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Audibruttan

Ny medlem
Hej!
Behöver råd, jag har nu för tredje gången på ett par månader behövt fylla på glykol i min älskade Audi.
Det ska väl inte behövas på en så ny bil?
Vad kan felet vara, min garanti har tyvärr gått ut (3mån) då jag köpte den i våras på en bilfirma.
Tacksam för svar :)
 

nn.j

Medlem
Du har inte skrivit vilken motor du har men vet att 2.0 TDI har problem men läckande vattenpump, öppna locket till kamremmen och kolla om du kan se någonting där.
 

ludlob

Medlem
Hej!
Behöver råd, jag har nu för tredje gången på ett par månader behövt fylla på glykol i min älskade Audi.
Det ska väl inte behövas på en så ny bil?
Vad kan felet vara, min garanti har tyvärr gått ut (3mån) då jag köpte den i våras på en bilfirma.
Tacksam för svar :)
Vet ingenting om felet men du har ju alltid konsumentköplagen oavsett vad bilfirman lämnar för garanti. Du har 6 månader garanti där fel som uppkommer ska antas ha funnits där vid köpet och de ska åtgärda det åt dig.Jag hade vänt mig till firman och bett dem åtgärda det/titta på det även om 6 mån kan ha passerats (är det så nära i anslutning ska det fortfarande räknas som fel vid köp).
Jag har haft en oerhört stor otur i mina bilköp där jag köpt allt från 12 000 mil till 2000 mil på mätaren och behövt utnyttja den.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp