Lite besviken

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

BM5

Ny medlem
Hej allesamman
Jag har precis skaffat en för mig ny A4 Quattro Avant (B9). Jag trivs med den än så länge men ville dela några tankar som jag hade.
Besviken blev när jag hade sett ett klipp på YT om samma bil med ett fack vid vänster knä som var rätt så djup men som fattades i min bil fast den är rätt så mkt utr i den.
Vid närmare förfrågningar fick jag veta att det var extra som man beställde innan leverans.
Jag tyckte det lät väldigt billigt av Audi för jag kan förstå många tillbehör som extra där de tjänar pengar på, men ett handskfack!!!!
Någon som känner till var man kan köpa original metall pedaler för en Aut A4 (B9)?
Hittade i Audi Tyskland för 165€ ink men de hänvisade mig till Audi Sverige vilket jag kan tänka mig tar minst dubbelt.
skriv gärna en kommentar
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Detta att ta betalt för varenda pinal utöver standard är det inte bara Audi som ägnar sig åt kan jag rapportera...
Nu har du en skapligt ny bil, men jag brukar börja med att kika på bildelsbasen och liknande ställen(bilskrotar) innan jag köper nytt.
Finns faktiskt mer än man kan tro.

Ebay Kleinanziegen är ett annat ställe att leta på, som tyska Blocket ungefär.
/Hälsningar Claes
 

BM5

Ny medlem
Tjena Clabbe
Jag surfade runt idag bara på skoj och tro fan inte om jag stötte på en sådan i eftermontering.se fast det är lite jobb med det.
Man får byta hela vänstra undre instrumentpanelen och montera dit det nya. Bara delen kostar 2600kr + arbete.
Få se ifall jag kan smälta det om det är värt.
Det att det inte är bara är Audi håller jag med och av nån konstig anledning så ska det tyvärr kosta så fans mycket mer i Sverige än vad man kan hitta i Tyskland. Både EU o runt hörnet.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Tycker Audi överlag ofta är jäkligt snikutrustade jämfört med ex bmw merca volvo m.m.
Har en 2020 A6 allroad som är rätt bra extra specad från fabrik, men inte ens keyless är std i en Audi för 700.000kr, inte heller belysning i bakdörrarna är standard 🤣.
 

BM5

Ny medlem
Jepp tyvärr så vill de krama ur vart enda kr som det över huvudtaget går att krama ur så en hel del som man tycker borde ingå blir extra. Tyvärr (kanske) så ingår VW i samma koncern men jag tycker i deras fall så får man faktiskt mkt bil för pengarna. Kvalitén är inte riktigt som Audi men deras paket är rätt så bra, eller varit innan, så man kunde plocka på sig en hel del utan att bli skinnad.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Eftermontering har sin verksamhet tio minuter från där jag bor, och är mycket duktiga på VAG bilarna.
De monterar tillbehör åt återförsäljaren här i stan, förmodligen sånt som de inte klarar av själva.
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp