ladda batteri när bakluckan är låst

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

felixwedin

Ny medlem
har en audi a8 4,2 -95! den är urladdad och jag kan inte få upp bakluckan, bilen har stått orörd i ett par år, och skulle vilja få igång den igen. men jag kommer inte åt att ladda batteriet eller kan inte hitta nån +matning eller -matning, som jag kan ge ström till. skall det inte finnas sånna i motorutrymmet? eller gömmer det sig någon annan stans? jag tror dock också att vajern till låset i bakluckan har lossnat för nyckel knappen på luckan är helt lös och gör inget motstånd när jag trycker in den, och kan inte vrida runt nyckeln i låset heller, skall det vara så? men skulle bara vilja veta hur jag skall gå till väga för att ladda upp bilen, och även hutr jag skall få upp bakluckan! tacksam för svar:)
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Finns en + terminal innanför högra framhjulet borde gå att få igång bilen med startkablar via den ? Men försök få upp bagageluckan..spruta in rostlösare i nyckelhålet samt vrid försiktigt fram å tillbaks..om du är jävligt smal kanske du ryms via mittarmstödet bak ?
 

DDD

Ny medlem
har en audi a8 4,2 -95! den är urladdad och jag kan inte få upp bakluckan, bilen har stått orörd i ett par år, och skulle vilja få igång den igen. men jag kommer inte åt att ladda batteriet eller kan inte hitta nån +matning eller -matning, som jag kan ge ström till. skall det inte finnas sånna i motorutrymmet? eller gömmer det sig någon annan stans? jag tror dock också att vajern till låset i bakluckan har lossnat för nyckel knappen på luckan är helt lös och gör inget motstånd när jag trycker in den, och kan inte vrida runt nyckeln i låset heller, skall det vara så? men skulle bara vilja veta hur jag skall gå till väga för att ladda upp bilen, och även hutr jag skall få upp bakluckan! tacksam för svar:)
Hej jag undrar hur det gick för dig. Jag har nämligen samma problem. Jag har letat efter laddpol i motorrum och bakom däck men inte funnit nåt. Den har stått i ca 5 år och bagaget går inte att öppna. Att ta sig in genom baksätet har visat sig omöjligt och jag har försökt med att spruta in medel i låset i hopp om att det ska lösa sig men nada. 👉🤯
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp