Låg spänning i en av baklyktorna

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

RobertsB

Ny medlem
Hej!
Min vänstra "Rear Light Parkink Light" uppfattas av bilen som att den inte lyser.
I verkligheten gör den det fast ganska så svagt och rycker till.
Mätte spänningen och det visade sig att den låg på ca 10.5V vilket gör att lampan lyser väldigt svagt eller inte alls (12V lampa).
Spänningen för högra baklykten ligger på ungefär 11.3V och inga problem.
Har städat kontakterna (främst jord då den såg lite smutsigt/bränd ut) men det gav inga bra resultat.
Undrar ifall någon sladd ligger mot chassin och en del av stömmen går dit vilket orsakar spänningsfallet men har inte krånglagt kring att undersöka det än.

Några idéer kring vad som kan vara fel? Har fångat lampan när den lyser som starkast respektive som svagast.IMG_1939 (1).PNGIMG_1938 (1).PNG
 

B7Man

Ny medlem
Jag har haft samma problem, det var ärgat i kontakten. Löste det på så sätt att jag drog ut själva kontakten 3-5 mm så den inte fick kontakt just vars det var ärgat, var 2 år sen jag gjorde det och baklampan fungerar felfritt fortfarande. Alltså sätt bara i kontakten halvvägs eller lite mer.
Annars åker du på att byta kontakt/armatur. Minns inte om det var stiften i bilen eller i själva baklyktan som ärgade. Men du var ju inne på samma spår.

Hoppas det löser sig.
 

RobertsB

Ny medlem
Jag har haft samma problem, det var ärgat i kontakten. Löste det på så sätt att jag drog ut själva kontakten 3-5 mm så den inte fick kontakt just vars det var ärgat, var 2 år sen jag gjorde det och baklampan fungerar felfritt fortfarande. Alltså sätt bara i kontakten halvvägs eller lite mer.
Annars åker du på att byta kontakt/armatur. Minns inte om det var stiften i bilen eller i själva baklyktan som ärgade. Men du var ju inne på samma spår.

Hoppas det löser sig.
Tackar B7Man! Ska ett försök i helgen!!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp