Konstigt ABS fel A4 B5

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Killawife

Aktiv medlem
Jag fick en lysande ABS lampa efter senaste besiktningen och började re med det för ett litet tag sen men blir inte klok på eländet. Bromsarna funkar normalt förutom precis när man startar upp bilen efter att den stått ett tag. Då pumpar det i pedalen när man bromsar och det kommer ett vinande ljud från ABS-enheten under huven. Efter några inbromsningar tänds ABS-lampan och felet förvsinner. Jag får två felkoder, båda på ABS-givare bak. Jag kollade då abs-givarna bak men båda verkar vara fullt fungerande. Jag får ett motstånd i dom och en förändring av värdet i dom när man snurrar hjulet. Jag rengjorde även kransarna men det gjorde ingen skillnad. Det enda jag gjort innan felet dök upp är att jag bytt alla övre länkarmarna och båda Drivknutarna fram. Jag kollad elite snabbt men såg inget fel fram, inga lösa kablar eller nåt.

Om jag raderar felkoderna så återkommer de efter 1 mil eller så.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Kollat kablarna till givarna...kolla där de sitter fast i "hållarna" så det inte är nån skada..hade så på min a8
 

Killawife

Aktiv medlem
Ja, faktiskt så var det det första jag kollade. Allt SER bra ut men man vet ju aldrig. Jag ska riva med det lite nu på semstern. Får väl ta ut drivknutarna och kolla om det hänt nåt där för det är det mest troliga.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp