Konstiga misständningar

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Mako

Ny medlem
Hej

jag bytte vattenpump på A3 Sportback quattro 2,0 tfsi 2010 automat. Samtidigt bytte jag olja, filter tändstift osv.
Fick ta bort insuget vilket var ett jävla jobb.
Men efter detta så får jag misständningar när jag ligger mellan 50-70 kmh. Saktare eller fortare går den fint. Sprayat brakeclener runt insug utan att något händer. Har kollat alla vacumslangar osv. Allt ser ok ut. Inga felkoder överhuvudtaget. Så jag börjar nästan fundera på om det är nåt annat som gör att det känns som den misständer. Men den rycker liksom i denna hastighet. Det känns trots att det är en automat. Jag funderar på om det kan vara tändstiften. Jag chattade med autodoc och dom sa att jag ska ha Denso PK22PR8. Deras sida sa dock att dom inte var kompatibla med den motorn. Tyvärr slängde jag dom gamla tändstiften.
Men vad mer kan det vara som får bilen att misstänka i jämn fart men enbart i denna hastighet? Misständningar borde väl ge felkod? Ett känt fel ni hört talas om tidigare?
 

mahler

Aktiv medlem
Slår oftast inte felkod förrän den misständer riktigt ordentligt. Jag hade loggat vilken cylinder som misständer med tex vcds eller annan läsare som kan logga cylindrarna. Sen hade jag skiftat tändspole med en annan cylinder och sett om misständningen följer med gör den inte det testa skifta stift och se om misständningen följer med.
Kan ju vara spole, stift, insprutare eller ventiler. Mest troligt stift eftersom du inte hade problem innan kolla upp så att det är rätt stift eftersom du har olika info. Kan ju även var något med en spridare eftersom du hade loss insuget, tex skit i en spridare svårt att säga.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp