Komfortnyckel - A6 2021

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

ShaBak

Ny medlem
Hej experter,

Ska inte bilen låsas automatiskt med komfortnyckel när du går från bilen med fjärrkontrollen? Bilen låses upp utan att trycka på låsa-upp-knappen på fjärrkontrollen men låses inte automatiskt. Någon inställning jag har missat eller är det så det fungerar med komfortnyckel, att du måste aktivt låsa bilen med nyckeln?

Mvh
Shahryar
 

Robban_F

Aktiv medlem
Min RS5 vare sig låser eller låser upp utan åtgärd. Om du öppnar en låst dörr så låses den upp med nyckeln i närheten. Låsa får man göra själv.
 

ShaBak

Ny medlem
Min RS5 vare sig låser eller låser upp utan åtgärd. Om du öppnar en låst dörr så låses den upp med nyckeln i närheten. Låsa får man göra själv.
Tack för svaret! Intressant! Att "Åtgärd" behövs för att att låsa upp kan jag förstå. Den åtgärden är egentligen ett steg i förfarandet för att kunna komma in i bilen, öht. :) Men att "åtgärd" ska behövas för att låsa automatiskt kan jag inte förstå. Det funkade på min Tesla och alla andra hyrbilar jag haft med nyckellös funktion.
 

Robban_F

Aktiv medlem
Faktum är att jag alltid har låst min bil manuellt. Ska prova nästa gång om den låser sig själv när jag går därifrån.
 

PINNEN

Medlem
Man måste låsa "manuellt", lite taskigt annars om du går in på macken och låser inne resten av familjen som sitter kvar i bilen, märkligt att det gör så på Teslan?
Du låser genom att lägga handen på utsidan av handtaget, du låser upp när handen är innanför bygeln på handtaget.
Du kan använda dig av lås symbolen på bakluckan och gå därifrån så stängs luckan och bilen låser sig, men då har du gett det kommandot och ansvarar över att ingen blir inlåst i bilen.
 

ShaBak

Ny medlem
Man måste låsa "manuellt", lite taskigt annars om du går in på macken och låser inne resten av familjen som sitter kvar i bilen, märkligt att det gör så på Teslan?
Du låser genom att lägga handen på utsidan av handtaget, du låser upp när handen är innanför bygeln på handtaget.
Du kan använda dig av lås symbolen på bakluckan och gå därifrån så stängs luckan och bilen låser sig, men då har du gett det kommandot och ansvarar över att ingen blir inlåst i bilen.
Ja, verkligen taskigt att låsa in dem, därför lämnar man nyckel i bilen. :) Har man glömt att lämna nyckeln i bilen så låser man upp den igen. 9 av 10 fallen låser man bilen när man går från bilen. Teslan var ett exempel, men så fungerade med alla andra bilar jag haft som t ex hyrbil. Går du från bilen med nyckel i handen så låses bilen och signalerar med en pip/tuta. Enkel och säker!

Tack för tipset om hur man låser genom att lägga handen på utsidan av handtaget. Det visste jag inte, faktiskt. :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp