Kanske den dummaste frågan...

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Nils T

Ny medlem
Hej kära Forum!

Har en Audi a4 1,8 2004:a med två problem som kanske hänger ihop.

1. Har precis bytt batteri eftersom det förra var slut. Nu har även det nya (ca 2 veckor) börjat sätta käppar i hjulen. Bilen startar men oftast efter att ha startat tändningen 2-3 gånger. Fungerar annars fint när man väl kör. Verkar vara något som knycker ström. Vilket för mig till problem två.

2. Symbolen för parkeringsljuset är hela tiden tänt under körning. Se bifogade bilder för symbol och inställningar. När jag stänger av bilen lyser inga lampor (utvändigt) eller symbolen. Ingen varningssignal låter heller när man öppnar dörren. Ska den symbolen vara tänd under körning eller kan det vara den som knycker ström från batteriet? Har försökt med allt för att få symbolen att slockna (med vägvisarna osv).

Någon bussig som har en input på detta?

Tummen mitt i näven!
Nils
 

Bilagor

Nils T

Ny medlem
Bilen går nästan igång när jag vrider de första gångerna. Den hostar nästan igång sig. Sedan vid tredje försöket så går det utmärkt.

Alla lampor tänds på instrumentpanelen även när den nääästan startar.

Tack för svar förresten!
 
Det kan vara många olika saker.Låter bränslerelaterat.Men man kanske skulle börja med att utesluta batteriet.Genom att kanske koppla bort det när den står.Ladda det mäta och kontrollera laddningen o.s.v
 

PINNEN

Medlem
"Ingen varningssignal låter heller när man öppnar dörren."

Där har du nog problemet med att den är svårstartad, när man öppnar förardörren så aktiveras nämligen bränslepumpen i tanken vilket bygger upp bränsletrycket, fungerar inte den microbrytaren i dörren så får du köra på starten för att bygga upp trycket vilket kan ta lite tid, vanligaste felorsaken är kabelgenomföringen mellan bilens kaross och dörr alternativt microbrytaren i låskistan
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp