inspection service audi A6 C4 1995

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

SkauneJohan

Medlem
angående service audi a6 (C4) 2.5 tdi 1995, står IS 2 i trippmätaren vid uppstart, finns det något man kan göra utan felkodsläsare för att plocka bort detta medelandet? finns det nån gratismanual vad service ska innehålla? tack för svar mvh/Johan
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag har inte lyckats nollställa serviceindikatorn med annat än VAG com. Hade en A3 07 tidigare, och den gick det att nolla med både felkodsläsare och någon manöver med trippmätarknappen och något mer (kommer inte ihåg riktigt)...
In1 och In2 som jag har på min bil är efter vad jag har förstått oljeservice/filter på In1 och sedan kallas det bara för tillkommande arbeten för In2. Enligt den tyska serviceplanen som jag har så är det tändstift, luftfilter, multirem, kamrem, bromsvätska.
Intervallen har jag tyvärr inte koll på, men normalt underhåll på en gammal bil duger bra 😜.
Det ser väl lite annorlunda ut på din också eftersom det är en diesel, tändstift tex. kan du lugnt utesluta :p
/Hälsningar Claes
 

SkauneJohan

Medlem
jo visst e jag med på att det man gör på vanliga bilar osse ska göras på denne, mer kul o ha en checklista audi orginal :)

nämen menar du att en diesel fattas tändstift? och tändkablarna e dessutom i metall :ROFLMAO::LOL: jag som trodde den knackade för att den var gammal 🥴

min mor hade en vw vento ca 1995 (innan facelift) och den hade nånting sånt skumt att man slog på och av tändingen 3ggr öppnade handskfacket 2gg samtidigt som man blinkade med hellyset 2ggr så nollställdes servicemedelandet

urrk så man ska ha nån sån servicedator för att slippa servicemedelande 😩

tack för svar :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp