Identifiera en tryckplatta

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

winny

Ny medlem
Jag sitter i skiten sedan min urtrampningslagret till min C4 rasade och tog med sig tryckplattan så nu åker jag Hyundai utan AC.

Bilen är en A6 quattro -96, från början med AEL motor men efter att topplockspackningen hav sig efter 48000 mil så är det en AAT med någon hybrid till svänghjul och koppling. Dahlbäck fick fria händer att lösa kopplingen så tidens tand har haft sin gång sedan dess.

Det är inte Sachs 707, den är platt och passar inte. Det är inte heller 754. Båda köpta och provade.

Den enda markeringen jag hittar på tryckplattan är ”SACHS” ”M240” samt ”203 100 F&S 10 99”. Bild på svänghjulet samt tryckplatta är bifogade.

Vad är det för tryckplatta?

F4DA9A91-A2EB-41AF-A8B6-D2EFE41B3D03.jpeg
3E8C5F93-66A6-410B-AEAF-74554D441C7A.jpeg
B91FB1F7-284E-4473-989D-2EDCEE0D8CA5.jpeg
F2F6A044-FA24-464E-89B2-5E237175EB8F.jpeg
C6980BF7-0B6C-4202-9E92-4B600BA42BFD.jpeg
Tack på förhand!
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Misstänker att du redan har kollat med Dahlbäck. Tyvärr det enda tips jag har att komma med :cry:.
Håller tummarna för att det löser sig, en C4 vill man inte skrota i varken första eller andra taget...
/Hälsningar Claes
 

winny

Ny medlem
Ja precis, det var lite för länge sedan den byggdes för att komma ihåg och gjordes med en del bättre begagnade delar som matchades ihop på plats.
Hehe, skrotning är inte ett alternativ.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Då hoppas vi att det dyker upp någon på forumet som sitter inne med svaret.
Kämpa på, det blir mer och mer sällsynt med C4 or på vägarna,så de är värda att hålla liv i.
/Hälsningar Claes
 

winny

Ny medlem
Svarar på min egen fråga många månader och 20 kkr senare.

F&S och Fuchs & Sachs som var något joint venture mellan bolagen innan det bara blev Sachs.

Kontaktade Sachs och de bekräftade att artikelnummet existerade men bara i analog form på 90-talet och ej digitaliserat och sökbart. Troligen från någon Audi/Volvo-hybrid, typ 760 D24 turbo.

I vilket fall, 390 € och två veckor senare så hade de tagit emot, svarvat om och bytt innerdelen på tryckplattan. Otroligt bra service.

Om du har liknande problem, ring Sachs och prata med Michael Dittmer så hjälper han dig.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Skönt att du inte gav upp och att det ordnade sig, även om det inte var gratis :cry:.
Då hoppas jag att den kommer att rulla i många år till, och tack för återkopplingen (y).
/Hälsningar Claes
 

Komloy

Medlem
Svarar på min egen fråga många månader och 20 kkr senare.

F&S och Fuchs & Sachs som var något joint venture mellan bolagen innan det bara blev Sachs.

Kontaktade Sachs och de bekräftade att artikelnummet existerade men bara i analog form på 90-talet och ej digitaliserat och sökbart. Troligen från någon Audi/Volvo-hybrid, typ 760 D24 turbo.

I vilket fall, 390 € och två veckor senare så hade de tagit emot, svarvat om och bytt innerdelen på tryckplattan. Otroligt bra service.

Om du har liknande problem, ring Sachs och prata med Michael Dittmer så hjälper han dig.
hrmm Fichtel & Sachs heter dem :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp