Google Maps laddar inte upp overlay längre

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

steaman

Ny medlem
Jag upptäckte att trots jag har valt Google Maps så laddas inget Google Maps overlay.
Läst på ett engelskt forum att Audi skulle stänga ner Google Maps årsskiftet 2020/2021 för att ersätta det med något annat.

Någon som upplevt samma eller hört något?

Ps. Audi Connect är givetvis aktivt och licensen är inte avslutad.
 

ludlob

Medlem
Jag testade när jag köpte bilen vid årsskiftet, jag fick ingen google overlay men tänkte inte mer på det. Nu i efterhand känns det skönt att veta att det inte är bilen utan Audi? :D
 

ludlob

Medlem
Får man en kallelse eller hur funkar det? Jag har ingen ny utan köpte en beggad -18 från återförsäljaren så kanske inte får samma service.. Annars tar jag det bara på servicen i sommar!
 

steaman

Ny medlem
Uppgraderingen görs endast på bilar med nyare HW. Seviceverkstan hade inte fått någon information om dett utan verkade vara tagen på sängen. Min A4 är MY-18 och har stora Navin och går att uppdradera.
Det ska även göras gratis enligt Audis dokumentation.
 

ludlob

Medlem
Ok! Jag är en novis med Audi, jag vet inte om jag har den stora eller lilla men jag skulle anta att jag har lilla eftersom jag inte har digital mätarhus. Enda jag krävde var någon slags navi och infällbara sidospelgar, udda - jag vet. Måste dock erkänna att jag bara använder apple carplay, vet inte hur bilens navi är med uppdateringar av köer osv? Inte orkat beställa min kod ännu för att regga mig som ägare.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp