Ger tänd motorstyrningslampa anmärkning på besiktning?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pistvakt

Medlem
Får man anmärkning eller passerar lysande motorstyrningslampa besiktningen?


Jag har som beskrivet i annan tråd problem på en 2.0TDi med en tänd motorstyrningslampa, segt vid kallstart och felkod P068400 "Glow Plug Control Module to PCM Comm Circuit". Jag fick av verkstan förtydligat att det var cyl 1 som felade. Beställde och bytte till nytt glödstift men samma symtom och samma felindikation? Vid mätning leder alla glödstift ström, även det utbytta... Vad kan felkoden annars betyda?
 
Senast ändrad:

JanneW

Ny medlem
Om du menar motorlampan som lyser vid
besiktningen kommer du att få en tvåa med krav på efterkontroll
.
 

Pistvakt

Medlem
Har de verkligen rätt/skyldighet att anmärka på det utan att det kan konstateras ge någon säkerhets- eller miljömässig konsekvens, dvs de inte vet vad lampar indikerar?
Jag tror dock jag idag funnit ett sätt att få sensorn att inte indikera och därmed lampan att inte lysa just vid önskat tillfälle... :)
 

Killawife

Aktiv medlem
Motorlampan får inte lysa. Men det funkar oftast bra att släcka den innan besiktningen och har man lite tur så tänds den inte under.
 

Hans 53

Medlem
Motorlampan får inte lysa. Men det funkar oftast bra att släcka den innan besiktningen och har man lite tur så tänds den inte under.
Tom årsmodell 2001 får motorlampan (den gula lampan) lysa iom att man inte gör någon elektronisk konrtoll via obd uttaget på dom årsmodellerna.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp