Går ej att vrida av tändningen????

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pege

Ny medlem
Screenshot_20230102_134655_Gallery.jpgHar för några månader sedan köpt en begagnad A4 2.0 TFSI 2008, efter att ha kört en hel dag och uträttat en del ärenden utan problem och är på väg hem så vill den inte gå igång plus att den varnar för allt möjligt och blinkar och piper. Jag vrider då av tändningen och tar ur nyckeln men bilen fortsätter att varna samt att tändningen på bilen fortfarande är på. Efter ca 2 timmars pluttrande dör batteriet och jag får skjuts för att åka och köpa ett nytt som vi byter på plats. Efter ett tag får jag erkänna mig besegrad då inget jag testat hjälper slutar det med att jag får koppla ur batteriet och ringa bärgare. När jag sedan åker till mekanikern några dagar senare och vi ska kolla på problemet så startar bilj**eln som om ingenting har hänt.....finns det någon som kan ha ett humm om varför den gjorde som den gjorde?
 

Killawife

Aktiv medlem
Tändningslåsets kontaktdel är en vanlig felkälla till diverse elproblem som detta. Enkelt och billigt att åtgärda/testa.
 

Killawife

Aktiv medlem
Det verkar inte troligt om den fungerat efter optimeringen. Är den fortfarande likadan med samma fel eller har något ändrats?
 

Killawife

Aktiv medlem
Jag skulle gissa att det som händer är att ström går in i kretsen bakvägen på något sätt. Det är tyvärr omöjligt att veta vart utan att felsöka systemet. Vanliga felkällor brukar vara jordflätor eller bromskontakten.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp