Framvagnsbalk Audi 100

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

galneantboi

Ny medlem
Hej!

Första inlägget här för min del.
Om detta ses som en onödig tråd eller om jag lagt den i fel kategori så får ni gärna rätta mig, :)

Jag har en ganska dum fråga kan vissa kanske tycka men i och med att jag fram tills nu endast äger en Audi
så verkar detta vara rätt plats att fråga på.

Jag har en Audi 100 2.0 årsmodell 1989. Fick en tvåa på besiktningen pga rosthål på framvagnsbalk och efter vidare
inspektion så är detta tyvärr inget som man på ett bra sätt kan svetsa ihop. Rekommendationen jag fick av
verkstad är att försöka hitta ny balk.

Min fråga är helt enkelt om de nyare 90-talsmodellerna av Audi 100 ('91 och framåt?) har en framvagnsbalk som
passar på '89 års modell? Har haft otur med att hitta en för just min modell. Vet att modellen fick en facelift där i början
av 90-talet men hoppas att detta inte ändrade för mycket av underredet så att säga!

Mycket tacksam för svar! :)

/ Anton
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Din bil tillhör plattformen C3 och den tillverkades fram till första halvan av 1991 därefter tar C4 vid. Det är helt olika prylar på de olika generationerna, så det passar dessvärre inte.
Är det en sådan här du söker?

/Hälsningar Claes
 

galneantboi

Ny medlem
Tack för svar! Ja det ser bannemej lovande ut.
Fick ett mycket kort svar från denna tysk. ''Sorry'' :(

Jakten fortsätter!
Jag har kontaktat en mängd skrotar och även kollat efter reservdelsbilar.
Tyvärr så är dom flesta till salu i bättre skick, så får kolla vidare. ;)
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Det var ju synd. Det finns vissa som inte vill skicka utanför landsgränserna, vet inte riktigt varför. När det är inom EU så är det knappast något problem, men det är som det är.
Om du söker med artikelnummret så blir det några träffar i alla fall, men billigt är det inte...
Har något i bakhuvudet om en skrot uppåt Ljusdal eller Söderhamnstrakten som hade några C3. Kommer bara inte ihåg var jag läste det 🤔.
Du får väl leta vidare. Det brukar dyka upp något till slut.
/Hälsningar Claes
 

galneantboi

Ny medlem
Tackar för svar! Jag har slängt iväg meddelanden och samtal till diverse skrotar runtom i landet men ännu ej fått napp!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp