Fel på växellåda Audi s4 b7 2006

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Hej! Jag har en S4 b7 med automat som krånglar. Bilen växlar bara 1,2 och 3, när den ska växla upp till 4'an så är det som att den inte hittar den och efter några sekunder så lägger den i 3'an igen och går in i "limphomeläge". Startar man om bilen så funkar den som vanligt tills den ska lägga i 4,an. Jag har försökt "tvinga" den att hoppa 4'an och ta 5'an istället men då slog bilen en tvärnit. Jag har kollat felkoder och får upp denna: 001923. Shift monitoring, 3-4 shift. I övrigt tycker jag att växellådan är väldigt brutal när den lägger i en växel. Går det laga eller är det bättre att byta låda?
Mvh Sebastian
 
R

rrr

Gäst
Hej! Jag har en S4 b7 med automat som krånglar. Bilen växlar bara 1,2 och 3, när den ska växla upp till 4'an så är det som att den inte hittar den och efter några sekunder så lägger den i 3'an igen och går in i "limphomeläge". Startar man om bilen så funkar den som vanligt tills den ska lägga i 4,an. Jag har försökt "tvinga" den att hoppa 4'an och ta 5'an istället men då slog bilen en tvärnit. Jag har kollat felkoder och får upp denna: 001923. Shift monitoring, 3-4 shift. I övrigt tycker jag att växellådan är väldigt brutal när den lägger i en växel. Går det laga eller är det bättre att byta låda?
Mvh Sebastian
Tja, mest troligt är någonting felaktigt...

Kan vara så enkelt att riva isär delar av ventilpaketet och byta en del som att riva isär hela lådan och byta gamla oringar etc.

Ska du byta låda är det ju till en renoverad eller ny, men det kostar ju några kronor. Delarna till lådan är inte fruktansvärt dyra.

Vilken låda har du, 6hp???
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp