Fel på AC

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
L

Lonkan

Gäst
Jag har ett fel på min AC i en A6:a från 2006.
När jag kört ett tag (ca 15minuter) så kommer det varm luft i sidospjällen och på framrutan och kallluft i mitt spjällen.
Har haft bilen på Audi som inte hittar någon felkod eller annat för att hjälpa hitta detta fel.

Någon som haft liknande problem
Hans
 
O

Oregistrerade

Gäst
Jag har ett fel på min AC i en A6:a från 2006.
När jag kört ett tag (ca 15minuter) så kommer det varm luft i sidospjällen och på framrutan och kallluft i mitt spjällen.
Har haft bilen på Audi som inte hittar någon felkod eller annat för att hjälpa hitta detta fel.

Någon som haft liknande problem
Hans
Samma problem här.. Audi A6 -05

Har du löst det än?
 

AutoCool

Ny medlem
Jag har ett fel på min AC i en A6:a från 2006.
När jag kört ett tag (ca 15minuter) så kommer det varm luft i sidospjällen och på framrutan och kallluft i mitt spjällen.
Har haft bilen på Audi som inte hittar någon felkod eller annat för att hjälpa hitta detta fel.

Någon som haft liknande problem
Hans
Det är troligtvis en av magnetventilen som släpper in värme genom cellpaketet, trots det inte ska det. Fastnar pga smuts i kylvätskesystemet . MYCKET vanligt på A6 och även flera BMW. Googla bilder på reservdelen 4f1959617b. Den är dyrt men det kanske räcker att öppna och rengöra. Men kolla elkontakten först, kan vara så enkelt. Du kan också klämma fast slangen och se om temperaturen ändras.

Dom flesta bilar med såna magnetventiler är gjort så om ventilen krånglar så får du värme i alla fall dvs vid strömavbrott så ÖPPNAR ventilen. Man kan frysa ihjäl utan värme men utan AC är det bara obehagligt. mvh, Henry/autocool.se
 

Gecke

Ny medlem
Vet att detta är en väldans gammal tråd men måste ändå ställa frågan då jag har samma problem som beskrivs av TS. Löste detta sig med byte av av denna del som det tipsades om eller var det något annat?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp