Förbrukning A6 45 Tfsi

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Laine

Ny medlem
Tjena!

Har precis köpt en A6 45 tfsi quattro. Jag tycker bränsleförbrukning är väldigt hög vid stadskörning och även landsväg. Någon som har en likadan bil och upplever samma? Eller är det bara så att den är väldigt törstig?
 

Lopenoven

Ny medlem
Vad jag kunde se på bilderna när jag sökte fram på den audi modellen är att den kommer dra en del bränsle, ingen modell jag hade köpt med dagens bensinpris
 

Nimo

Aktiv medlem
Tjena!

Har precis köpt en A6 45 tfsi quattro. Jag tycker bränsleförbrukning är väldigt hög vid stadskörning och även landsväg. Någon som har en likadan bil och upplever samma? Eller är det bara så att den är väldigt törstig?
Jag har inte kört den men är inte denna modell en typexempel på när teori och praktik inte stämmer. Om man läser faktabladet så känns det som en ypperlig motor i tex Golf Gti. Det är ju en ganska liten motor med relativt lågt vrid och en tung bil att släpa på. Denna modelll är väl ett direkt svar på klappjakten på dieselbilar. Volvos 2 liters bensinare är väl inte det minsta snåla i praktiken. 204 hk diesel varianten sitter ju klart bättre i en sådan bil och säljs absolut mest av.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp