Eluttag 12 Volt ur funktion.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

JoG

Medlem
Audi A4 B8, där samtliga 4 uttag är döda och för att slippa felsöka, så är då frågan om någon har en logisk förklaring. Har spänning fram till säkringen, även utan tändning, men vet att när det fungerade, så var man tvungen att ha tändningen på, så jag tolkar det som att felet är kopplat till tändningslåset, men santidigt undrar om det sitter någon mer modul emellan, som då kan ha havererat. Eller om det är någon mer säkring som levererar till någon enhet som reglerar detta. Tacksam för svar.
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
Läs manualen och identifiera säkringen. Många gånger kan en säkring nästan ge upp men inte riktigt. Då blir den sliten och vid nästa belastning så ger den upp i förtid. Behöver alltså inte vara något fel.
 

JoG

Medlem
Läs manualen och identifiera säkringen. Många gånger kan en säkring nästan ge upp men inte riktigt. Då blir den sliten och vid nästa belastning så ger den upp i förtid. Behöver alltså inte vara något fel.
Låter långsökt, men bara för att försäkra mig om det osannolika, så ska jag testa, har mätt säkringen och har även spänning efter säkringen, men inget tillbaka till de 4 uttagen.
 

JoG

Medlem
Varför skriver du överhuvudtaget, när du inte har en logisk förklaring? Hatar hobbyamatörer! Jag ställer en enkel fråga, med information om vad som har fungerat och inte. Då förväntar jag ett svar som löser problemet. Jag delar gärna med mig av kunskap, men spekulerar inte om vad som kan vara orsak, istället svarar jag på vad som är fel.
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
Nu har du spårat ur. Vi som svarar har inte tillgång till din information eller tillgång till din bil. Vi försöker hjälpa till och du svarar med otacksamhet när du inte kan trycka på en knapp för att enkelt lösa ditt problem.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp