Elektriskt inställbar ratt, problem?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Cruiser

Medlem
I min Allroad -07 så fungerar inte den elektriska inställningen till ratten. Teleskopfunktionen fungerar som den ska men upp och ner är ur funktion. Tog och skruvade isär kring rattstången idag för att se om det gick att hitta nåt uppenbart fel.

Visa bilaga 469

Det verkar som att justerspaken och elmotorn fungerar för jag tog lös dom och prövade i min andra A6:a som har samma rattstång.

Då återstår bara kabelbrott vilket jag tror är långsökt efter en okulärbesiktning och lite mätning på kontakterna i båda bilarna, men hur är det med dosan som heter 4F0 907 279A är det nåt slags styrdon som kan ha slutat funka för just den funktionen? (inga felkoder i VCDS) Och vad har den mer för uppgifter? Vad jag förstår så styr den mer saker än bara inställningen till ratten.

Visa bilaga 470

Jag vågade inte riktigt ta lös den och pröva i den andra bilen när jag inte vet vad den mer gör.

Har nån annan haft nåt liknande? Man får tag i en sån dosa på skroten för en 500 hundring men skulle gärna vilja veta om det kan vara den innan köp eller om jag ska söka felet nån annanstans.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp