Dieselvärmare

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Audi82

Medlem
Hej behöver råd!

Fick en sprillans ny dieselvärmare från Audi själva ( Reklammation från firman jag köpte bilen ifrån ).

Den byttes ut för mindre än 2 veckor sedan pga fel kod på styrdon och rykte som faan vid användning varje gång.

Men den nya dieselvärmaren som nu är monterad ryker precis lika mycket som den förra trasiga värmaren och Har frågat och Audi säger att dom bytt hela Dieselvärmare paketet. och dom säger även att jag ska bränna ur den och ev gasa ur bilen, har gjort i 3 dagar irad nu dvs 14 mil 3 dagar irad bla pga ärenden också passar på. Och har bränt ur den rejält 3 dagar irad nu 60 min dag ca lite mera faktist. ändå ryker som det skulle brinna.

Är det normalt att det ryker som faan hela tiden vid användning varje gång ??? '
Observera det var - 10 grader ute den morgonen och hade inställt på + 22 grader inne i kupén.

tycker inte det borde ryka av en helt ny dieselvärmare såhär nått vara fel.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Svårt att säga när man inte ser själv, men såklart ryker ju en dieselvärmare men om det är onormalt mycket så får du åka tillbaks till audi ?
 

Audi82

Medlem
Svårt att säga när man inte ser själv, men såklart ryker ju en dieselvärmare men om det är onormalt mycket så får du åka tillbaks till audi ?
okey jag förstår. Har nu filmat häromdagen på bilen när värmaren går för fullt och den var inställd på 60 min gångtid.
När jag filmade så hade den gått 15-20 min ca.
Svårt att säga när man inte ser själv, men såklart ryker ju en dieselvärmare men om det är onormalt mycket så får du åka tillbaks till audi ?
Vet du hur man lägger man upp ett filmklipp ?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp