Byta låsenhet på baklucka

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Liza_larsson

Ny medlem
Min baklucka går bara att öppna med nyckelknappen, och lampan i instrumentbrädan säger att bakluckan är öppen hela tiden. Fick höra att det kan behövas bytas låsenhet. Hur byter jag den på en A3 -04?
 

Killawife

Aktiv medlem
Skruva bort plastpanelen på luckan och byt ut låsenheten. Det är inget komplicerat och du behöver inte programmera den. Det kan vara bra att veta innan dock att funktionen att du bara kan öppna luckan med nyckeln är nog ingen defekt, utan den är programmerad så så man kan ändra det. Själva lucksensorn är en liten microswitch så man kan kanske byta bara den.
 

Liza_larsson

Ny medlem
Skruva bort plastpanelen på luckan och byt ut låsenheten. Det är inget komplicerat och du behöver inte programmera den. Det kan vara bra att veta innan dock att funktionen att du bara kan öppna luckan med nyckeln är nog ingen defekt, utan den är programmerad så så man kan ändra det. Själva lucksensorn är en liten microswitch så man kan kanske byta bara den.
När säljaren förklarade problemet så var det som att hon kunde öppna luckan normalt innan problemet uppstodd. Jag kan liksom inte öppna luckan när bilen är igång så skulle jag släppa av en person och dom ska ta något därifrån så måste jag stänga av bilen för att knappen ska funka
 

Killawife

Aktiv medlem
Jag hade precis samma på en A3 jag hade innan faktiskt. När jag googlade på det så fick jag fram att det hade med en inställning att göra. Men prova att byta låsdelen och se om det hjälper.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp