Byta databox 4,2 till s6 4,2

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

lincar_racing

Ny medlem
Undrar om det är relativt enkelt att byta databox i en 4,2 1999 å ta en box från en s6 4,2 1999 eller från en 2000 typ. Måste den giftas ihop med dom som finns eller är det omöjlig att koda in nycklar? varför? misstänker att det är samma motor i 4,2 som s6 4,2 å då var min tanke att byta box för att få lite mer pulver.

Tack på förhand.
 

volvoregerar

Ny medlem
Det går alldeles utmärkt att byta boxarna mellan dessa modeller det som är skillnaden är i stora drag ''mappningen''. Det går även att programmera in nycklar och tändningen men det kostar en hel del. Mitt personliga råd till dig är att du Chippar bilen istället då det är billigare och mycket enklare då nycklar och tändningen inte behöver göras om samt att det blir billigare. Chippa ej över 400 hk efter det så ökar risken avsevärt för motorras.
 

lincar_racing

Ny medlem
Har köpt en S6 box nu å att det kostar gör inte så mycket tanken är att koda in S6 boxen å sedan chippa den å med mina racecattar å RS6 avgas systemet så borde man få ut en 360-370hk å det e helt ok för denna typ av bil :) nån som vet vad det kostar att koda in en ny box? måste var nån som bytt box på sin audi bil?
 
O

Oregistrerade

Gäst
chip

Ok detta går säkert bra MEN tänk på lådan om du har tiptronic.
Den kommer inte att klara mer .....
 
K

Karl

Gäst
Hej vad kostade det dej att koda boxen då? Har nämligen möjligheten att köpa en s6a-00 i delar och kör en 4.2:a ..ist för att byta motor kankse de räcker med boxar ;)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp