Bilen startar men dör efter någon sekund

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Martinjansson

Ny medlem
Har en 2.0 tdi. Tankade på Ok åkte 1 km hem och bilen började gå dåligt. Provade starta men bilen lägger av efter ett par sekunder

antog så klart att det var någonting med bränslet. Lämnade in bilen bytte bränslefilter och tömde på diesel. Ingen förändring. Verkstan gav upp då den inte visar några felkoder. 3000kr fattigare och inte närmare en lösning

bogserade hem och började titta själv. Har skruvat en del men inte så mycket diesel.

tog bort vacuumslangen vid egr kylaren se bild. Och då startar bilen men går dåligt. kan köra den men ingen kraft. Håller jag fingret för vacuumslangen så dör bilen direkt.

Alla uppslag tas tacksamt emot!
 

Bilagor

Krillle87

Ny medlem
Har en 2.0 tdi. Tankade på Ok åkte 1 km hem och bilen började gå dåligt. Provade starta men bilen lägger av efter ett par sekunder

antog så klart att det var någonting med bränslet. Lämnade in bilen bytte bränslefilter och tömde på diesel. Ingen förändring. Verkstan gav upp då den inte visar några felkoder. 3000kr fattigare och inte närmare en lösning

bogserade hem och började titta själv. Har skruvat en del men inte så mycket diesel.

tog bort vacuumslangen vid egr kylaren se bild. Och då startar bilen men går dåligt. kan köra den men ingen kraft. Håller jag fingret för vacuumslangen så dör bilen direkt.

Alla uppslag tas tacksamt emot!
Hej har fått samma problem som du hur löste du det?
 

Martinjansson

Ny medlem
Problemet löst. Visade sig vara EGR ventilen. Sätet till ventilen hade lossnat. Men då en verkstad hade pluggat ventilen tidigare så var det inget jag titttade på i första hand. Nu visade sig att verkstan pluggat ventilen med en colaburk..........seriöst eller hur.
Köpte en ny EGR ventil från Tyskland och bytte den själv. De sitter bra på dessa modeller och man behöver inte ta bort allt för mycket så går att byta själv utan problem.
Tråkigt dock att slänga bort 3000 på felsökning, när jag kunde fixat det själv direkt istället.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp