Bilen Dör Under Natten

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Rezgar

Ny medlem
Hej. Har ett problem med min A4 B7 2008 quattro. Batteriet dör över natten eller om något är tänd/öppet någon minut och batteriet är alltid på gränsen till att dö. Jag har mätt batteriet och den laddar som den ska. Den är på 13.6V minimalt laddad tänd och 12.1V av, laddningen funkar.

Jag misstänker att det är något som laddar ur batteriet och misstänker ett ljud som kommer från fläkten på passegerarsida. Innan ljudet dök upp lät mina fläktar mer ju högre hastighet, sedan övergick detta till ett annat ljud. Låter som en pump som ständigt sätts på och av. Kontrollerade batteriet när ljudet är på, även om bilen är helt avstängd och låst så urladdar den.

Vågar inte köra ut med den. Hur laddar man up film här?
 

Rezgar

Ny medlem
Har bytt batteriet och kolla. relän vid ECUn och det fanns inga tecken på vattenintrång. Ljudet låter fortfarande och kommer från mitten av instrumentbrädan och precis bakom batteriet.

Testade det nya batteriet och spänningen sjunker efter avstängning.
 

Rezgar

Ny medlem
Har bytt batteriet och kolla. relän vid ECUn och det fanns inga tecken på vattenintrång. Ljudet låter fortfarande och kommer från mitten av instrumentbrädan och precis bakom batteriet.

Testade det nya batteriet och spänningen sjunker efter avstängning.
Har bytt batteriet och kolla. relän vid ECUn och det fanns inga tecken på vattenintrång. Ljudet låter fortfarande och kommer från mitten av instrumentbrädan och precis bakom batteriet.

Testade det nya batteriet och spänningen sjunker efter avstängning.
 

Bilagor

Killawife

Aktiv medlem
Det enklaste sättet att ta reda på vad som drar är att koppla in en amperemätare och sen plocka en säkring i taget och notera om värdet ändras. Med tanke på att batteriet dras ut som på snabbt så har du nåt som drar närmare en 4-5 A så det borde synas riktigt tydligt. Då det sitter rätt mycket saker där inne så kan man inte bara säga direkt vad som låter.
 

Rezgar

Ny medlem
Det enklaste sättet att ta reda på vad som drar är att koppla in en amperemätare och sen plocka en säkring i taget och notera om värdet ändras. Med tanke på att batteriet dras ut som på snabbt så har du nåt som drar närmare en 4-5 A så det borde synas riktigt tydligt. Då det sitter rätt mycket saker där inne så kan man inte bara säga direkt vad som låter.
Jag har bytt batteri och bilen beter sig normalt just nu, dock finns ljudet fortfarande kvar. Ett tag (innan) ville bilen inte starta och varvade istället, detta drog ned batteriet till gränsen. Efter varje försök att starta bilen drog detta ned på batteriet. Jag har för mig att problemen började när vatten hade samlats ända upp till batteriet som även råkar ligga nära styrenheten. Enheten har lagats tidigare och en skruv fattas på hållaren, som kan medföra att vatten åker in. Kollade detta och det fanns inga tecken på fukt som tur nog.

Återkommer hur det går efter någon vecka.

Har inskaffat en multimeter och kommer kolla detta också. För att tillägga har bilen en bluetooth enhet kopplat till stereon och det kan vara möjligt att det är denna som drar för mycket ström.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp