Batteriet drar ur på 2 dygn

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

solarfs

Ny medlem
Har en A6 1.8t -01, där batteriet drar ur om den står i ca 2 dygn. Verkar som en strömförbrukning ligger på hela tiden.
Plockat provat att plocka ur varenda säkring och har fortfarande ca 0.5 A som ligger på. Idag tog jag ur alla säkringar samtidigt + alla relän som sitter under instrument panelen och kopplat ur eluttaget till draget. och den drar fortfarande 0.5 A. ?????

Om man tar bort jordkabeln från batteriet och sätter tillbaka den, så gnistar det till lite fast allt detta är urkopplat, vilket tyder på att
det är nått knas.

Finns det nått mera jag kan prova att koppla ur ??? Finns det nån jordfläta som kan vara fel ?? kan nånting vid generatorn vara fel ??

tacksam för tips....!!!

/Håkan
 

Bische

Medlem
Kolla om du har vatten i plastlådan till motorstyrdonet, den lådan sitter framför vindrutan på förarsidan. Är locket där sprucket eller trasigt så kommer det samlas vatten där i.

När du öppnar locket så sitter motorstyrdonet överst fastspänt och tar du loss det och vickar upp det, så ska det sitta 2 eller fler relän där. Ett till kylarfläktarna och ett till AC:n om jag inte minns fel.
 

solarfs

Ny medlem
motorstyrdon

Bra tips, kollade det idag och allt såg helt ok ut, förutom att det fanns en 40A säkring som var trasig, undra vad den är till för ? AC'n? ?
Tog iallafall ur relän och säkringar och provmätte men felet kvarstår... Tog även bort tändningslåset och allt runt ratten idag, men det blev ingen skillnad :(
Frågan är vad det är mera för permanent spänning som ligger på, utanför säkringarna ?
 

solarfs

Ny medlem
Satt i en ny 40ah säkring idag....Ingen skillnad nånstans... Tog bort hels motorstyrdonet och alla kontakter, den drar fortfarande ström.
Vad kan finnas kvar att koppla ur? ????
 

solarfs

Ny medlem
Satt i en ny 40ah säkring idag....Ingen skillnad nånstans... Tog bort hels motorstyrdonet och alla kontakter, den drar fortfarande ström.
Vad kan finnas kvar att koppla ur? ????
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp