Avgassystem 3.2 FSI

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Kamosonic

Ny medlem
När jag besiktigade bil så påpekade besiktningsmannen att avgassystemet är väldigt dåligt och lär inte hålla länge till. Jag tittade närmare och såg att det har redan lagats en gång vid flänsen som ska ta upp motorns rörelse.
Tänkte att jag kan ske kan byta själv. Bygga ett eget system men problemet är att det är i stort sätt en omöjlighet att komma åt bultarna som håller avgasröret mot katalysatorn, på båda sidorna.
Finns här någon som har gjort det själv och kan ge mig lite tips, ideer och info på hur man ska gå tillväga för att byta ut hela systemet från katalysator och bakåt?

Killawife

Aktiv medlem
På dessa motorer är det som du säger väldigt svårt att komma åt bultarna. Det vanligaste är att man kapar avgassystemet efter katten och svetsar dit ett nytt fäste, sen går man därifrån. Annars är det faktiskt inte omöjligt att lossa bultarna men enormt tidsödande och man behöver en del speciellt tillverkade lösningar för det. På en del modeller, främst de med V8 så är det ett motor ur jobb att göra detta jobbet.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp