Aux och stereoproblem i A3-04

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Enback

Ny medlem
Hej!

Jag har två problem som jag skulle uppskatta hjälp med. Jag har googlat och läst runt på forum men inte hittat någon bra lösning.

Första problemet är att min stereo inte slår av och på sig själv när jag vrider om tändningen. Utan jag måste slå av och på den själv hela tiden. Nyss köpt bilen och det verkar vara fabriksmonterad stereo. Concert tror jag.


Andra problemet är väl inte ett problem i sig utan hellre en önskan. Jag har ju idag ingen aux ingång och vad jag har lyckats googla fram så ska det vara möjligt och fixa men hur och vilken lösning är bäst?

Uppskattar alla svar!
 
Hej!

Jag har två problem som jag skulle uppskatta hjälp med. Jag har googlat och läst runt på forum men inte hittat någon bra lösning.

Första problemet är att min stereo inte slår av och på sig själv när jag vrider om tändningen. Utan jag måste slå av och på den själv hela tiden. Nyss köpt bilen och det verkar vara fabriksmonterad stereo. Concert tror jag.


Andra problemet är väl inte ett problem i sig utan hellre en önskan. Jag har ju idag ingen aux ingång och vad jag har lyckats googla fram så ska det vara möjligt och fixa men hur och vilken lösning är bäst?

Uppskattar alla svar!

Hej anledningen till att din radio inte slår på och av är att den saknar kommunikation med bilens CANbus nätverk. Enklaste lösningen är en CANbus stimulator som översätter "gamla" kabelsignalerna till datasignaler som canbus använder sig av (ca. 500-800:) alternativt att du öppnar upp radion och drar ut CANbus om det inte finns bak på radion - det senare alternativt kräver då också att du drar ut CANbus fram till radion från tex. instrumenthuset.

Aux i concert är enklast genom att stimulera att en CD-vxl är monterad i bilen och därmed få ingång till radion. Gissar på att du inte har AUX som ett alternativt bland källor i radion? - Finns nämligen olika versioner och mjukvaror på Concert2 som jag antar sitter i din -04.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp