Automatisk farthållare

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Audi47

Ny medlem
Hej
Har länge irriterat mig på att farthållningssystemet inte är att lita på. Vi har betalat dyrt för denna funktion och ändå görs det inget för att fixa buggarna. Jag kör ofta väg 276 mellan Åkersberga och Östanå, på denna sträcka som har haft 70 km/t som begränsning i evigheter får bilen för sig att på egen hand accelare till 90 km/t vid ett antal tillfällen. klart irriterande.
Efter en tid konstaterade jag att det var olika ställen om jag körde norrut eller söder, försökte att kartlägga var och varför. När jag tänkte jag skulle markera på en karta var det hände och försökte hitta hållpunkter för att rita in i en karta så gjordes en intressant upptäckt. Varje gång jag passerade en skylt ”omkörningsförbud upphör” så ändrades hastighets informations rutan på displayen till 90 km/t och bilen accelerade och höll 90 tills nästa 70 skylt dök upp.

Hur får vi Audi att fixa denna bugg?
 

Robban_F

Aktiv medlem
Intressant inlägg. Använder sällan farthållaren men ska testa på några ställen jag vet har skyltar med omkörningsförbud.
Har du Navigator i bilen? Där brukar det stå aktuell fartbegränsning. Det gör det i min gamla.
 
Senast ändrad:

Audi47

Ny medlem
Hej!
ja där visas aktuell fartbegränsning som en normal vägskylt.
Även den slår om till 90 vid omnämnda skylt, sedan håller den den informationen till nästa 70 skylt.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp