Audi tt 225 styrvinkelsensorn problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Antonovsaudi

Ny medlem
Hej, jag har en Audi tt mk1 225 hp quattro som har en konstant lysande esp lampa. Jag läste datorn med min biltema läsare, och fick felkoden steering angle sensor (g85). Jag försökte kalibrera min gamla men lyckades ej logga in. Så då köpte jag en renoverad från Tyskland. Monterade den därefter men nu när jag försöker kalibrera den så hamnar jag i samma sits.

jag går in på 03 ABS
sedan 11 Login
Knappar in 40168
Som jag har förstått det så ska den därefter säga något men allt min säger är enbart inloggningen misslyckades.

målet med inloggningen som jag förstått det är att man ska kunna nollställa grundinställningen för styrvinkeln. Det finns även en kategori som heter grundinställningar(04) som jag testat att knappa in 060 för styrvknkeln men då säger den att funktionen inte stöds av ECUn.

jag har även gjort hela med attvrida ratten ett varv, sedan tillbaka, köra några meter och sen försöka men utan framgång.

hittade någon stans att kontrolldon (08) samt koden 004 skulle ge styrvinkeln så som datorn ser den. Testade detta och då sa den att vinkeln var ca 170° längst till vänster och 2400° längst till höger.

är det någon som kan komma med någon hjälp? Uppskattas verkligen!
 

Antonovsaudi

Ny medlem
Hej, testade med den nya koden, datorn tuggade lite och sedan sa den att inloggningen misslyckades. Jag försökte igen, samma sak, försökte med den gamla, samma sak. Kollade sedan upp och vipps så var lampan släckt på instrumentpanelen.

tack så mycket för hjälpen, hoppas den håller sig släckt!
 

Antonovsaudi

Ny medlem
Hej, ja något skakigt var det. Speciellt nu när jag idag skulle köra med bilen och jag lyckades vrida ratten ca 5° innan lampan tändes igen.

försökte fippla med datorn och logga in etc, men inget hjälpte den här gången. Lampan höll sig tänd.

kan det vara att min felkodsläsare inte klarar jobbet? Det är en biltema med artikelnummer 15-1367.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp