Audi A6 2,4 v6 2007 startar ej

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Amchi

Ny medlem
Hej alla,

Som rubriken lyder så vägrar bilen starta.

Lite bakgrund : körde en sträcka på ca 110 km lämnade bilen över natten och dagen därpå ville den inte starta mer. Försökte med startkablar utan resultat men vi tror att det kan bero bla på att de var en äldre golf som skulle kicka igång denna bjässe ? Eftersom tutan, sätesvärmen, AC, fönsterhissarna inte fungerade så var det logiska utgångspunkten att batteriet har haft sina bättre dagar. Vi köpte ett nytt batteri på biltema förvisso, är ju stängt på övriga butiker I samband med julen. Problemet som vi har nu är efter montering av nya batteriet får vi upp felmeddelande att den nya komponenten inte är Valid uppsök närmaste audi verkstad.

Våra misstankar är nu att batterbytet har raderat data så att bilen av något skäl inte vill samarbeta mer. Här ska också tilläggas att vi försökte med diagnostik men går inte att koppla upp sig.

Så summa summarum kan man praktiskt taget inte göra någonting I dagsläget.

Finns det någon här som har varit med om något liknande eller kan ha en aning vad detta kan vara?

Sorry för eventuella stavfel skriver på mobilen ?

Tack på förhand!!!
 
K

Kennet Emanuelsson

Gäst
Jag hade ett liknande problem för några år sen på min Audi A6 2006 års modell. Jag tror samma som dig att man behöver kickstarta bilen med en lite kraftigare bil än en liten volksvagen. Men det kommer nog inte göra mer än du får igång motorn just då och nästa gång du stänger av den så har du samma problem igen. Datan i bilen är alltså störd och måste fixas med ett riktigt Audi program på en verkstad. Men du kan i alla fall köra bilen till närmsta Audi verkstad.
Hoppas det löser sig!
 

Sandor87

Ny medlem
Det är så som kennet säger har den varit helt strömlöst måste man nolla systemet hos verkstad han hamnar i säkerhetsläge om han hoppar igång
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp