Audi A6 2.4 V6 2005 - DTC 01495 Vänster helljus

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Aksoy

Ny medlem
Hej.
Jag har problem med Audi A6 2.4 V6 2005. DTC 01495 Vänster helljus
Jag har bytt Lampan men fortvarande felet kvar.
Jag har kollat all säkringar det ok.
Men när jag kollar säkringar och beskrivning shemat på Locken säkring hållaren det stämmer inte med väekligheten med säkringar.
Enligt beskrivningen det ska sitta säkringen plats 18 men värkligheten plats 18 är tomt.

Jag behöver hjälp att vart sitter säkringen Vänster helljus sidan och rälen ?

Mvh : Aksoy
 

Bilagor

Per

Administrator
Forumpersonal
Hej.
Jag har problem med Audi A6 2.4 V6 2005. DTC 01495 Vänster helljus
Jag har bytt Lampan men fortvarande felet kvar.
Jag har kollat all säkringar det ok.
Men när jag kollar säkringar och beskrivning shemat på Locken säkring hållaren det stämmer inte med väekligheten med säkringar.
Enligt beskrivningen det ska sitta säkringen plats 18 men värkligheten plats 18 är tomt.

Jag behöver hjälp att vart sitter säkringen Vänster helljus sidan och rälen ?

Mvh : Aksoy

Först och främst, det är viktigt att notera att placeringen av säkringar och reläer kan variera beroende på vilken utrustning som är installerad på din bil. Därför kan det vara till hjälp att ta hjälp av bilens handbok.

I allmänhet brukar säkringar och reläer för helljus vara placerade i den centrala säkringsboxen, som vanligtvis finns under instrumentbrädan på förarsidan. På din Audi A6 2.4 V6 från 2005 är säkringsboxen placerad i motorrummet på höger sida av batteriet.

Om säkringsplats 18 enligt beskrivningen är tom, kan det vara värt att kolla om det finns en annan säkringsplats för vänster helljus. Normalt sett ska den relevanta säkringen ha en markering på locket med en bild av en strålkastare eller beskrivningen "LH HEADLAMP" eller liknande.

Vad gäller reläet så kan det finnas flera reläer i säkringsboxen som kan påverka vänster helljus. Det kan vara till hjälp att kolla på reläerna som är märkta med "LIGHT" eller "HEADLAMP". Reläerna brukar ha en särskild placering i säkringsboxen och ha en beskrivning på locket.
 

Aksoy

Ny medlem
Hej Per.
Min bil identifiering Audi A6 (4F206H) Årsmodell 2005 . 2.4.
Använder boken är inte stämmer heller.
Tack för svaret. Men mitt problem är alla funktionen fungerar utom helljuset vänster sidan.
Jag har lämnat bilen en reparation firma de är fortvarande inte hittar något fel. Han säger han har felsök efter rälen går inte signalen till lampan. Han har kollat kabeln är inget fel mellan räle till lampan.
Jag har sökt internet information on ritningar men jag hittar inte rätt säkring layout .
Jag är efter att ha rätt schema på säkringar och räler.
MVH : Aksoy87AD7ED5-D92D-4023-913A-07168BC76000.jpeg
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp