Audi A5 Cab

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Carl wallin

Ny medlem
Har ett knackande / knäppande ljud höger framdörr vi gupp eller ojämnheter. har smörjt cab men det fortsätter. Bara höger sida. Tar gärna förslag. PS Vid nerfälld Cab lite mindre ljud. Carl
 

Jonas_A5

Medlem
Om ljudet är kvar då cab är nerfälld så borde det inte vara relaterat till den. Har själv en cab och upplever ett knarrande ljud i ojämnheter efter ca: 4 veckor uppfälld, fäller jag ner och upp den så är det borta och är nog relaterat till hydrauliken och inte ett direkt problem.
 

Carl wallin

Ny medlem
Om ljudet är kvar då cab är nerfälld så borde det inte vara relaterat till den. Har själv en cab och upplever ett knarrande ljud i ojämnheter efter ca: 4 veckor uppfälld, fäller jag ner och upp den så är det borta och är nog relaterat till hydrauliken och inte ett direkt problem.
Tack för ditt svar ! Ska lyssna igen efter upp och ner med cab, kan man göra något åt hydraliken? Smörja . Ha det gott. Carl
 

Jonas_A5

Medlem
I mitt fall så är det nog att det sakta men säkert sviker lite och knarrar då det inte längre är "press". Då jag fäller den 99 % oftare än var 4:e vecka så hör jag det inte speciellt ofta och har således inte brytt mig om det. Vet inte hur det ter sig för dig dock, irriterande om det är så permanent.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp