Audi A4 1,8 1996:a startat först på tredje försöket

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Hejsan!
jag har precis köpt en Audi A4 1,8 1996:a, jag behöver hjälp med att få svar på vad de kan va för fel på bilen, för den vill inte alltid starta på direkten, man vrider på nyckeln och då går den igång i ca 1-2 sek och sen stängs den av igen och så får ja hålla på några gånger, oftast statar den på tredje försöket men det kan vara mer ibland, och jag har inte en aning om vad det kan vara och det kvittar om det är kallt eller varmt ute eller om den har stått länge eller har varit igång jätte länge så blir det ändå samma sak!
Jag har även märkt att den inte svarar på gasen heller, ja kan ge plattan i mattan men det tar typ 1-2 sek innan den svarar och börjar gasa (SUPER IRRITERANDE!!) och det är speciellt på ettans växel när man vill komma iväg lite snabbt lixom, kan man göra något åt det!? :/

Sen om det är någon som vet ifall det går och få den lite piggare utan att man ska behöva göra om hela motorn eller att den ska dra massa med bensin så skulle det vara plus i kanten! :D
 

Uthil

Medlem
Prova att göra rent gasspällhuset, en polare hade samma problem med sin A6. Sen kanske om ett har stått länge, så göra en vevhusventilaton. Kan ju har lagrats skit där inne.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp