Audi A3 konstig/el lukt ur kupé fläkten?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
J

Joel

Gäst
Hej har en Audi A3 som det kommer bränd/el lukt ur kupé fläkten när man startar och kör den.det börja för någon dag sen. Men det slutar lukta ibland och ibland kommer det tillbaka! Kommer knappt någon lukt när jag stänger av fläkte . Vad kan felet vara?
 
R

rrr

Gäst
Hej har en Audi A3 som det kommer bränd/el lukt ur kupé fläkten när man startar och kör den.det börja för någon dag sen. Men det slutar lukta ibland och ibland kommer det tillbaka! Kommer knappt någon lukt när jag stänger av fläkte . Vad kan felet vara?
Följ lukten kanske...

När det luktar, öppna huven och lukta runt området där fläkten sitter. Är det lukt runtomkring den som sugs in eller är det inne i fläkteriet det luktar?

Till slut borde du kunna hitta ett område där det verkar komma ifrån, sedan får man kolla komponenter och kablar efter skador.
 
J

Joel

Gäst
Följ lukten kanske...

När det luktar, öppna huven och lukta runt området där fläkten sitter. Är det lukt runtomkring den som sugs in eller är det inne i fläkteriet det luktar?

Till slut borde du kunna hitta ett område där det verkar komma ifrån, sedan får man kolla komponenter och kablar efter skador.
Tack för svar, luktar inget i motorrummet. Kommer när man vrider på fläkten.försvinner nästan helt när man stänger av den.luktar bränt konstig lukt
 
J

Joel

Gäst
Hej, någon som bytt kupéfläkten i en Audi A3 2014 Om det går själv? Elr om man måste lämna in den? Mvh
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Inte på A3 men bytt på en A4 jag hade.. lös med handskfacket och där inne sitter den..rätt enkelt jobb. Borde väl vara liknande på a3 ?
 
J

Joel

Gäst
Inte på A3 men bytt på en A4 jag hade.. lös med handskfacket och där inne sitter den..rätt enkelt jobb. Borde väl vara liknande på a3 ?
Hej tacksam för svar, japp det borde det vara. Men skulle den kunna börja lukta bränt? Blir bara bränd lukt när man höjer värmen, men inte på kallast.jätte skumt
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hej har en Audi A3 som det kommer bränd/el lukt ur kupé fläkten när man startar och kör den.det börja för någon dag sen. Men det slutar lukta ibland och ibland kommer det tillbaka! Kommer knappt någon lukt när jag stänger av fläkte . Vad kan felet vara?
En undran bara,är det en diesel och kan den i så fall vara försedd med en "brödrost" i värmepaketet ?
Har läst att vissa dieselmodeller är utrustade med en elektrisk tillsatsvärme,om det kan vara något sådant som spökar.
Kan vara så att jag pratar i nattmössan också och då är det bara att glömma vad jag just skrev ?
/Hälsningar Claes
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
På a4 så byttes ju "brödrostarna" gratis då vissa bilar börjat brinna, om du har brödrosten i din så prova avaktivera tillsatsvärmaren å kolla om lukten försvinner.
 
J

Joel

Gäst
Tackar för alla svar! Verkar som det va tillsatsvärmaren som är körd.avakteverade den och slutade lukta. Kommer bara lite lite lukt i början, när man startar den nu, men troligtvis gammal lukt som sitter i än.någon som vet om det går på garantin? Den är ju från 2014? Mvh
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Kolla om det går på goodwill..på a4orna byttes de ut gratis efter nån bil börjat brinna.. kolla med åf
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp