Audi a3 2.0 turbo 200hk

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Killawife

Aktiv medlem
Då är det troligaste felet kamgivaresensor men det kan vara värre om kamsträckare pajat, du borde dock höra det isåfall. Vilken årsmodell är det på bilen?
 

Killawife

Aktiv medlem
Ok. dessa motorer har ett notoriskt fel med kamkedjesträckarna som ger sig förr eller senare och då hamnar kamaxlarna ur timing. Det är väldigt vanligt. Du kan prova att byta kamsensorn först då det är billigt och enkelt och har du tur så är den, annars är det lite jobb att byta kamkedjan och spännarna. man KAN göra det själv om man är mek-kunnig men det är inte ett enkelt jobb. Och rätt dyrt om en verkstad gör det med.
Kamkedjan sitter på baksidan av motorn, eller höger sida om man står framför bilen. Du kan som regel höra om du har detta felet då det brukar rassla rejält.
 
Ok. dessa motorer har ett notoriskt fel med kamkedjesträckarna som ger sig förr eller senare och då hamnar kamaxlarna ur timing. Det är väldigt vanligt. Du kan prova att byta kamsensorn först då det är billigt och enkelt och har du tur så är den, annars är det lite jobb att byta kamkedjan och spännarna. man KAN göra det själv om man är mek-kunnig men det är inte ett enkelt jobb. Och rätt dyrt om en verkstad gör det med.
Kamkedjan sitter på baksidan av motorn, eller höger sida om man står framför bilen. Du kan som regel höra om du har detta felet då det brukar rassla rejält.
Jag har köpt kamcencorn idag provar med det först
 
Jag har bytt kamsensorn men jag har ingen kompression misstänker att kedjan hoppat över eller är av. Klarar ventilerna sig eller måste man byta topp
Krister
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp