Audi A1 Sportback 1.2 TFSI -14 går på tre cylindrar..

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Tjena,

fick precis igår en julgransbelysning i instrumentpanelen och motorn går på tre cylindrar så hela bilen skakar om man försöker dra på lite lite gas. Så klart.

Har bifogat lite felkoder i bildformat (har bara en enkel diagnostik själv) men om jag förstår det rätt verkar det vara nåt galet med ECM:en alt reläet för strömmen till ECM:en, svårt att veta. Det lustiga är att den samtidigt varnar för däcktrycksgrejjan (TPMS) och ibland ABS.

Skulle uppskattas mycket om någon kunde hjälpa denne gamle man med sina kunskaper och funderingar. Trodde jag skulle kunna hitta reläet till ecm:en först för att testa byta det, men jag hittar inte var det sitter.

Ja, nåt sånt. Håller tummarna för att någon ser detta och kanske har lite tankar jag kan gå på?

Mvh Niclas

PS - Den har gått som en klocka alla år, det enda är att det är en av vindrutetorkarnas motorer som låtit förskräckligt. Och det finns en felkod, se bild, om det.. Det kan väl ändå inte vara så att den motorn "skurit" och kortar strömmen så det är därför jag får alla andra fel.. väl? - DS

Screenshot_20210526-102232_Carista.jpgScreenshot_20210526-102224_Carista.jpg
 

Jomsviking78

Aktiv medlem
Tändspolen på cylinder 3 alternativ tändstiftet om man går efter din felkod P0303

Börja helst inte rota med annat förrän du är säker på att dessa fungerar
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp