Audi 80 B2 GL-5E (82)

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Classic

Ny medlem
Hej alla lyckliga Audiägare,

Någon som har koll på denna modell, har problem med bränsletillförseln. Finns det någon säkring för bränslepumpen eller är det enbart relät som styr bränslepumpen?

Mvh Carl

1a.jpg2a.jpg
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Länge sedan jag hade en sån där pjäs, men spontant känns det som att det måste finnas en säkring någonstans.
Normalt sitter det ju under ratten på vänstersidan, där jag misstänker att dina bilder är tagna.
Kommer inte ihåg om det sitter någon "låda" med reläer och säkringar vid torpedväggen på vänstersidan på B2 modellerna.
På min S6-97 sitter det ett gäng med säkringar bakom mattan där passageraren har sina fötter, och även på sidan nere vid golvet på passagerarsidan.
Inte så mycket till hjälp tyvärr, mer än några tips på var du kan leta vidare.

/Hälsningar Claes
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Vad är det för årsmodell? Har för mig att CD modellen var - 83 eller däromkring?
/Hälsningar Claes
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hmm, ja jag hade själv en 82 med den femcylindriga spisen, men jag behövde aldrig gräva så djupt i den elektriska biten.
Men att pumpen är avsäkrad är ju ingen tvekan. Har rotat i lite gamla schemor, men det närmaste jag kommer är en Audi 200 turbo, och det är ju en viss skillnad...
Hur som helst så är pumpen på den bilen , benämnd G6, avsäkrad via säkring S13 (15A) och matad via relä J17 .
Pumpen är jordad via jordpunkt 11 i bagageutrymmet.


Förhoppningsvis finns någon mer på detta forum som kan komma med lite tips?

/Hälsningar Claes
 

Classic

Ny medlem
Kanske någon som vet hur det fungerar... Har provat att lägga spänning direkt på pumpen som då går men fortfarande inget bränsle som matas fram. Det verkar även sitta någon tryckregulator bredvid pumpen, vet inte hur den ska fungera.
(Bilen startar och går med startgas)
 

Bilagor




Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp