Ac Lamborghini Audi

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Patrik.e

Ny medlem
Hejsan!

jag har tömt min AC på min Lamborghini Gallardo 2006, motorn skulle ut ur bilen!

jag har NÄSTAN monterar Ihop AC prylarna, jag ligger back 2 oringar, som går mellan kompressorn och dom två rören som går in i kompressorn, jag har denna kompressorn:

https://www.auto-delar.se/reservdelar-bil/nissens-7437576

jag bollar 2 idéer denna söndagskväll,

1: dessa två oringar som jag behöver, är det något som med stor sannolikhet ligger på hyllan inne på närmsta VAG ??

dom är lila i färgen, och vad jag kunnat mäta så är den ena 23,8mm och 2,4mm grov , och den andra är 11mm och 2,5 grov ?
Vet inte om jag vågar chansa på denna ”exakta” men slitna o-ringstorlekar, och dessutom kanske inte alla oringar går till just AC ??

2:jag har monterat kompressorn och det snurrar ju när motorn är igång, men är är det någon som vet om innerdelen i kompressorn snurrar nu när det inte är gas i systemet, det finns ju system där kompressorn alltid snurrar vilket kan vara katastrofalt (i mitt läge till exempel) då jag inte har fyllt på med olja eller gas ...

Eller är det så att bilen inte låter kompressorn pumpa när det inte är något tryck i den ?
Blir lite smått orolig då jag inte skänkte det en endaste tanke, mer än att motorn skulle igång snabbt :)

ursäkta att jag våldtar forumet med Lamborghini, men det står Audi på precis allt som inte hör till självaste motorn !
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
magnetventilen slår inte till i remskivan om det är för lite gas, med bilen igång kan du se att "navet" på remskivan står still ?
 

Patrik.e

Ny medlem
Hej ! :)

tyvärr kan jag inte se navet, hela skaftet sitter ovanpå navet som en kork på en petflaskor,så jag ser inte vad som sker på insidan av det tyvärr
 

Swizz

Aktiv medlem
Ja den snurrar, VAG kompressorerna har ingen magnetkoppling, utan de går på reducerat effekt ca 10% med "avstängd AC knapp" för att systemet inte ska gå "torrt"
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp