A6 C6 Avant - fått flera "småfel" inom de senaste månaderna

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

AndersN

Ny medlem
Hej!
Har de senaste månaderna fått flera småproblem med min A6 2.0 TDI och skulle gärna vilja ge det ett försök att lösa själv, men skulle uppskatta tips och tricks om nån mer har fått samma problem.

Första problemet gäller vänster bakdörr; den går inte öppna utifrån om man inte öppnar inifrån först. Har läst av felkoderna med biltemas VAG-felkodsläsare och den nämner låsmekanismmotorn (glömde skriva upp koderna innan jag reggade mig här men kan ordna senare).
Detta ser jag mest som ett irritationsmoment, men om jag ändå ska börja riva i bilen så kan jag lika gärna kika på allt. Finns det nån bra guide på hur man kommer åt låsmekanismen utan att helst behöva ta ur rutan?

Andra problemet är att stabilisatorstagen är glappiga/klonkiga. Är dessa kniviga att byta på A6an? Har bytt på en Kia Ceed förut och de var ett helvete att byta pga fastrostade. De såg lite annorlunda ut med...

Tredje problemet är att ACn slutat att kyla och blåser varmluft. På Auto så blåser den på full effekt hela tiden som att den vill kyla. Finns det något sätt att utesluta vad som kan ha gått sönder?

Fjärde problemet jag fick idag är att vindrutespolarna verkar ha lagt av. Kommer inget när jag aktiverar varken fram- eller bakspolare. Det surrar inte i någon motor när jag lyssnar efter heller. Torkarbladen viftar som de ska men det kommer inte någon vätska. Kollade säkringarna och de ser hela ut. (Säkring nr 28 och 30 på förarsidan om jag inte minns fel).
Så min undran är vart pumpen sitter, rimligtvis under spolarvätskebehållaren bakom stänkskyddet i hjulhuset?

Jag är ingen mekaniker, men tycker inte jag har tummen mitt i handen heller och jag vill ge det ett ärligt försök själv innan jag öppnar plånboken i en verkstad.

Mvh Anders
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp