A6 - 2006 modell

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

minut

Ny medlem
Hejsan alla glada Audi ägare!

Jag funderar på att köpa en A6:a eventuellt en A4:a - undrar lite över kända barnsjukdomar då jag har hört att den del saker förändrades runt 2006.

Dessutom har jag alltid kört bil med hyfsad motor, så jag tänker inte gå under 2.0.

Mitt intryck av Audi är tunga, kvalitets bilar med väldigt skön interiör när man betalar lite extra. Bilarna som jag sett på, är lite extra utrustade som skinn är ett måste och lite lull lull.

Nu till mina andra frågor.

Automat, är det fördel eller nackdel? Hur mycket problem brukar det vara med dessa och hur länge kan jag räkna med att den ska gå smärtfritt för plånboken? Bilarna ligger på runt 11000-18000 mil.
Bensin eller diesel?
Vad brukar vara det som flyger först på A6 - A4:eek:rna?
Finns det vissa motor storlekar som jag bör undgå?
Bör jag strunta i A6:a, A4:a o köpa en A3:a?

Har Audi några kända problem generellt som jag ska se efter när jag handlar?
t ex ett visst miltal innan motorn raserar - är dem känsliga för viss typ av körning - är det rost i familjen?

Allt ni kan kasta på mig är helt fantastiskt.

Jag har tidigare kört SAAB Aero 2001 modell med full utrustning och känner att jag är inte främmande för att lära mig så mycket som möjligt om den bilen jag kör - samtidigt som jag aldrig skulle vilja köpa en "plast" bil.
Många klagar på att Audi är dyra hit o dit, jag vill veta era åsikter och det enda jag går efter är att inte köpa en skräp bil som ska in på verktstad 4 ggr om året samtidigt som jag känner vikten i dörren när jag klämmer mina fingrar =)

Bilen jag ser på är hos handlare och det medföljer en garanti på 6 månader som täcker skador upptill 22.000 kr. och kan förlängas till 5 år. Borde jag förlänga garantin?
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp