A4 TFSI motorer

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Rivet

Ny medlem
Har experterna på Forumet kunskap om att ngn av TFSI varianterna (TFSI 2,0 TFSI 2,0 Q eller TFSI 1,8) skulle vara mer problemfyllda ( dvs märkliga motorindikationer/ larm etc) än andra? Tackar / Häls T
 

George

Aktiv medlem
Observera att alla A*-modeller har gjutna kolvar. Av den anledningen är A*-modeller ökända för att ofta kunna förbruka olja.
S*-modeller (och andra också, kolla upp det) har smidda kolvar med högre precision.
 

Killawife

Aktiv medlem
Jag har bara haft första årgången av 2.0 tfsi och jag har inte haft så här mycket problem med någon audi tidigare. Det har varit tändspolar, pcv-ventilen och dess slangar, spridare, vacuumventil, termostat och slutligen kamkedjespännaren som gav upp och skrotade motorn. Så jag kommer defintivt att undvika denna motorn om jag kan.
 

avpo

Ny medlem
Jag har bara haft första årgången av 2.0 tfsi och jag har inte haft så här mycket problem med någon audi tidigare. Det har varit tändspolar, pcv-ventilen och dess slangar, spridare, vacuumventil, termostat och slutligen kamkedjespännaren som gav upp och skrotade motorn. Så jag kommer defintivt att undvika denna motorn om jag kan.
Kamkedjespännare fel: Hur långt hade bilen rullat?
 

Killawife

Aktiv medlem
32 tusen mil tror jag. Det ska väl nämnas att jag visste att kamkedjespännaren var dålig då det hördes väl. Men dum som man är så väntar man med att laga skiten och så får man betala för det.
 

George

Aktiv medlem
Om man hör att något är fel och ändå ignorerar det och kör vidare så går saker sönder som resultat.
Det är ju på inget vis specifikt för Audi!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp