Det är grunläggande, inte min formel, lika solklart som att vatten är vått eller ohms lag, exakt är 7021,54 ring till vilken motorfirma som helst så får du samma formel
:ROFLMAO::LOL: då är det väldigt svårt
formlen ger medeleffekt över tid, så du ska köra i en växel precis som bromsbänk och detta är drivhjulseffekt, transmissionsförluster är normalt omkring 12-18%, sen bör du mäta i varvtalsområdet omkring maxeffekt om det är detta du vill ha reda på...
Nu får du gärna utveckla ditt svar, matten är det absolut inget fel på, mätvärdena däremot. Förklara gärna hur du har räknat för att få det "sådär" Mvh Johan
visste ni att det går att mäta drivhjulseffekten i bilen helt gratis?
detta e simpel mattematik
detta behöver du:
hastighet (i meter per sekund) (km/h delat på 3.6= m/s)
vikt på bilen (skriv upp halva)
tidtagarur
miniräknare
skoj at ha: varvräknare
detta e formlen
sluthastighet m/s * m/s *...
på bildelsbasen finns dessa bland annat
http://www.bildelsbasen.se/162-W105846.html
http://www.bildelsbasen.se/118-W331255.html
på trodo finns denne
https://www.trodo.se/skarm-blic-6504-04-0013312p
tar bromsarna ojämt är det viktigt att trycka in och ut kolvarna flera gånger tills det går lätt (ifall du använder poligrip), är kolvarna på ena sidan eller på varje sida om skivan? är det tvåkolvsok så kan du trycka in varannan kolv, har du fler kolvar än så får du använda verktyg så endast...
jo visst e jag med på att det man gör på vanliga bilar osse ska göras på denne, mer kul o ha en checklista audi orginal :)
nämen menar du att en diesel fattas tändstift? och tändkablarna e dessutom i metall :ROFLMAO::LOL: jag som trodde den knackade för att den var gammal 🥴
min mor hade en vw...