Min kyler inte heller...har fattat det som att om det är för lite köldmedium (r 134a) så avaktiveras kompressorn. Frågan är hur man hanterar en så flyktig gas...
Den startar inte
ChatGPT sade:
Om din Audi A3 1.6 1997 (bensin) inte startar efter att du har bytt eller misstänker problem med bränslefiltret, kan det bero på några olika orsaker. Här är några felsökningssteg:
1. Kontrollera bränslepumpen
Lyssna efter bränslepumpens ljud när du vrider på...
Så här ChatGPT:
Bränslefiltret på en Audi A3 1,6 från 1997 är vanligtvis placerat under fordonet, nära bränsletanken. Det är ofta monterat längs bränsleledningen mellan bränsletanken och motorn. För att få en visuell guide om hur man byter bränslefilter på en liknande modell, kan du titta på...
Tändstift 60000 km
Luft- och kupéfilter: skulle jag byta vartannat eller varje år. Olja filter varje år. Växellådan har jag ej tänkt på.
Kamrem: 210000 km/12 år har jag för mig.
Vet ej. Jag avslutar min aktivitet i denna tråd nu och önskar dig lycka till i sökandet.
Var mest nyfiken på skillnaden mellan otrimmat och BSR I. Klockade med mobilen och ca 2 sek snabbare 70-100 på 6an (manuell). Vet inget om de andra årsmodellerna. Har för mig att Audi bytte från kedja till rem 2013 eller 2014.
Inga problem med min motor.
Köp!😄
Ja. BSR steg I kostade 6500. Då har man också köpt loss obd-enheten som behövs för att programmera motorn. De har rabatter återkommande under året. Utan rabatt ca 8500-9000. Du kan programmera av bilen när du vill.
Dragkroken fick jag rabatt på via Kamux. Tror jag betalade 5500-6000 själv för...
Nä...Inget sånt. Däremot lät jag sätta på en dragkrok. Sedan köpte jag en ledramp och monterade. Bilen är så exakt och skön i manövrering. Min kompis har en golf och audin säger han är mer komfort.
BSR I ger 162 hk (130) och 262 Nm (210) från 2000 rpm (vridet alltså).