Senaste innehållet av mahler

  1. M

    Motorbyte

    50000-60000 tusen för en renoverad motor men då får du lägga till arbetskostnad för byte plus div packningar. Delar måste flyttas över från din gamla motor. Så enligt mig är det inte värt det. Alternativet är att lyfta topp och renovera men det drar också iväg om man inte kan göra det själv...
  2. M

    Försöker renovera bromsok bak på A3 1,4 -14

    Snabbkollade på videon finns en bild lång fjäder 6kulor kort fjäder osv avsluta med lång fjäder. Nu var ju den till Volvo. Räkna kulorna och lägg lika mellan fjädrarna. Vad det fyller för funktion gissar på lagring.
  3. M

    Försöker renovera bromsok bak på A3 1,4 -14

    Har inte haft lös den axeln så svårt att säga, försök tryck ut ena änden från spåret och pressa upp och fortsätta runt.
  4. M

    Försöker renovera bromsok bak på A3 1,4 -14

    Hittade den här lycka till!
  5. M

    Försöker renovera bromsok bak på A3 1,4 -14

    Ok det var surt att a3:an hade det oket har haft isär flertal audi ok med bara tapp och typ hylsa som gängar på tappen, utan fjäder kullagring. Då måste du ta bort låsringen bak så du får ut tappen och typ hylsan. Går att mata in kulorna och fjädrarna. Ska se om jag hittar någon film åt dig.
  6. M

    Startspärr stendöd

    Sitter relä fastlödd på modulen man brukar även byta microbrytare som sitter där.
  7. M

    Försöker renovera bromsok bak på A3 1,4 -14

    Du skruvar väl bara ut kolven max med axeln sen är det väl bara att ta loss kolven.
  8. M

    Orolig tomgång

    Högtryckspump? Har du kollat lyftaren och kam.
  9. M

    Varför stannar torkarna 1/3-del upp på vindrutan?

    Såg på bilderna att det var en del barr och löv i akvariet glöm inte rensa bort det. Har du otur blir det överfullt med vatten om dräneringen täpps igen. Kan skada ecu och rinna in i kupen och skada elektronik. Just nu med den här kylan är det väl ingen fara men senare.
  10. M

    Varför stannar torkarna 1/3-del upp på vindrutan?

    Hittade denna video på tuben, lättare att se när någon gör det än. att förklara. Tar du bort länkaget och det går trögt så kan du ta bort bort axlarna som torkararmarna fästs i smärgla upp axlarna och bussningarna och fetta in om du nu inte köper ett nytt. Axlarna är låsta med en låsring på...
  11. M

    Varför stannar torkarna 1/3-del upp på vindrutan?

    Har du plast över batteriet och akvariet ta bort det ev locket till ECU-n var länge sen jag gjorde det och har inte kvar bilen. Ska du bort med länkaget ska du även bort med smala plasten under rutan. Kommer inte ihåg om det räckte att ta bort bara plasten över batteriet för att komma åt motorn...
  12. M

    Kan värmepaketet haverera helt pga låg kylvätskenivå?

    Är den svampig så byt. Går ju byta i efterhand men bättre att byta så man är säker att det inte läker. Jag tog en vanlig oring i rätt storlek som tål olja.
  13. M

    Kan värmepaketet haverera helt pga låg kylvätskenivå?

    Hittade en när jag sökte lite snabbt sök på coolant flange audi a4. lycka till.
  14. M

    Kan värmepaketet haverera helt pga låg kylvätskenivå?

    Vanligt att det läker i tempgivarhuset i bakkant på motorn är gjort i plast. Då kan man få luftficka och tappa värmen. Har bytt på 3 bilar jag haft.
  15. M

    Varför stannar torkarna 1/3-del upp på vindrutan?

    Torkarmotorn snurrar bara åt ett håll, länkaget gör att torkarna går fram och tillbaks. Om den släppt på motoraxeln får du fel start och stopp läge. Om jag inte minns helt fel ska lilla armen på motorn stå klockan 3 om du står framför bilen

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp