Begagnad grill till Audi RS6 C5, dvs 98-04. Denna passar även S6 samt A6 facelift. Grillen är relativt fin. Det finns en liten skada i den matta aluminiumen. Jag har bilder på grillen som kan skickas vid intresse. Det är en original audi grill, ej kopia. 1000:-
Jag bor i Kalmar.
Det absolut vanligaste felet på dessa motorer är problem med PCV-systemet. Det består av en ventil i plast som sitter på ventilkåpan och två rör som går till insuget och till motorkroppen. Minsta lilla läckage på PCV systemet kan få bilen att gå som skit. Felkoderna kan vara helt irrelevanta. I...
Du får lyfta upp bilen och lossa plasten som sitter på undersidan. Den brukar sitta med en drös torxskruvar. Plastbiten brukar sen sitta med fastknäppt bara men iom att den lossnat så finns det ju en risk att dess fästen kanske är avbrutna.
Det är omöjligt att veta. Vi vet ju inget om hur fälgarna sitter på bilen eller vad du tycker är snyggt. Köp spacers och prova, det är ju inte dyrt direkt.
Byt till originalratten. Du får nog inte igång tutan om det sitter en sportratt på då allt styrs av signaler och inte direktström. Du kan ju koppla in en extern tuta annars, det är inte så svårt.
10 tusen mil är rätt långt så det kan mycket väl vara så. Det beror ju också mycket på hur en bil används. Om den gått på släta fina vägar så slits ju dämparna mindre än om den går nån mil på guppiga småvägar varje dag.
Det måste in vara dämparna dock, det kan också vara några bussningar som...
Det är väl kassa fjädrar och dämpare på bilen. Eller har du 19" fälgar? För då blir det också så här. Fjädringen brukar annars vara ganska följsam på dessa original. A6 är dock komfortablare.
Nej, dessa motorer är inte non-interference utan om remmen går av så går som regel alltid ett gäng ventiler åt helvete. Motorerna är samma som suttit i golfar och andra VW modeller under många år så de är ganska bra faktiskt. Lätta att jobba med och inte så mycket barnsjukdomar. Det är inte så...
Jag googlade på detta åt dig för att hitta ett svar men detta var långt över min kunskapsnivå. Jag föreslår att du åker till en bil-elektriker för man behöver speciell utrustning för att kunna mäta upp dessa saker på moderna bilar. Du kan inte lösa det själv.
Dessa styrs av en kontrollenhet och det låter som att den inte gör vad den ska. Jag tror inte du kan fixa detta själv faktiskt då man kanske måste programmera om kontrollenheten(jag minns inte riktigt vad den heter, komfort-modul eller nåt) och till det behöver man audis dator eller vag-com.