CO-halten brukar sjunka om man har nyligen bytt olja i motorn. Ett tips ang CO-halten, för att få bilen genom bilprovningen kan man se till att ha bara 10-15 liter bränsle i tanken och fylla på med
2-3 liter etanol (t-sprit), efteråt kan man fylla upp med mer bränsle för att spä ut etanolen...
Använd den tjocka kabeln på startmotorn som +pol, den går direkt till pluspolen på
batteriet. Jag har dragit en speciell tjock kabel därifrån till motorrummet att använda
då jag laddar batteriet.
Min gamla Audi 100 -91 har batteriet under baksätet, från plus polen på batteriet går
en grov kabel direkt fram till startmotorn. Jag har dragit en grov kabel från samma
anslutning på startmotorn upp till torpedväggen och satt en kopplingsplint där.
Om du har bankid kan du använda transportstyrelsens sida. Skriv bara in reg-nr ock klicka dig fram
så kan du få mail eller sms om tidigare ägare.
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon
Kollat insprutningsmunstyckena, med tiden brukar o-ringarna bli hårda och då kan den börja
ta "tjuvluft" där. Prova att "vicka" på munstyckena och känn om dom sitter fast ordentligt.
Ett annat vanligt fel med 2,3an är slangarna till vevhusventilation, dom blir med tiden "svampiga"
och smutsiga...
Kolla först om givaren sitter i fördelaren, du gör det genom att kolla om det går en
kabel till en 3-polig kontakt på fördelaren. Här har du en länk där du kan kolla hur
man mäter på givaren. https://www.givarspecialisten.se/kamaxelgivare