Laddade upp dekalen på gamla forumet och här kommer den igen...
Kommentera gärna (y) :p :sleep: (n)
Ritade denna som både H/V och lät en dekalfirma i Södertälje tillverka och montera.
(Dekalen syns bättre när man loggat in...)
Man får tacka Moderatorn för hinten.
Startade motorn, öppnade bakluckan dit den kärvade och tvingade sedan upp den högst upp. Tryckte in luckstängarknappen i luckan tills blinkers började blinka. Det var allt. Nu funkar det perfekt. Instruktionen fanns även i handboken men det var länge sedan...
... gick snabbt att hitta efter dina kloka ord: http://www.manualesaudi.com/AudiA4/sv_SE/onboard/o_m00163.htm
Nu återstår att testa om det funkar eller om något gått åt pipsvängen...
Man tackar för tipset Clabbe, återkopplar när jag fördjupat mig och testat. Värt guld om man slipper ta ned innertaket eller hur det nu ser ut... kanske felkodsanalysatorn har någon service funktion
Hej, problemet gäller en A4 Tdi 2.0 Allroad 2010.
Någon som vet varför bakluckan stannar halvvägs när den öppnas med fjärren?
Måste tvinga upp luckan för hand resten av biten. Öppnar där den stannat med ett "knyck" och sedan måste den fortsätta tryckas upp till ändläget. Däremot funkar det...
Oj, kan detta kanske påverka oljeflödet negativt? Ett undertryck i vevhuset suger ju t.ex. ur oljan från turbons retur snabbare och det låter ju spontant och okunnigt bra men hur är det med alla andra oljekanaler...? Det har ju skrivits mycket om hög oljeförbrukning i vissa motorer...