Senaste innehållet av Caramba

  1. C

    *Solved* A5 2.0 TFSI 2011 startar enbart vid gasning

    Manual tog jag från: https://erwin.audi.com/erwin/registerCustomer.do Dom är Audis verkstadsanvisningar, finns allt om bilen där ? Jag tog en veckas licens och tankade hem i .pdf- format det jag ansåg behöva. Specialverktyg köpte jag från e- bay (behöver dom inte mera, så du kan få dom för en...
  2. C

    *Solved* A5 2.0 TFSI 2011 startar enbart vid gasning

    Om du verkligen menar kedjan (sitter en mellan kamaxlarna) och den hoppat så låter det otroligt om inget i drivningen gått sönder, den e tajt... Menar du kamremmen mellan vevaxel och kam så e de lätt att kolla upp, finns märkningar på vev och kamaxeldrev. Men som svar på din fråga om ventilerna...
  3. C

    *Solved* A5 2.0 TFSI 2011 startar enbart vid gasning

    Ok, fattade inte vad du menade med "spoilers"? alltid lär man sig nåt nytt ? Här har du en god förklaring till ditt problem: https://www.obd-codes.com/p068a
  4. C

    *Solved* A5 2.0 TFSI 2011 startar enbart vid gasning

    Ligger dom i zip-filen, koderna du fått fram? Öppnar inte "okända" zipfiler, så har jag klarat mig utan virus i 30 år ? ursäkta...
  5. C

    Tändproblem 2.0 tfsi 2008

    Komptest taget igen Cyl.1 7 bar (min enligt instr.) Cyl. 2-4 11 bar Med sju bar borde den gå?? Lurar på insprutningsventilen fortfarande, har någon en fundering runt det?
  6. C

    Dör på tomgång.

    Se mitt i lägg 2.0 tfsi 2008, betedde sig lite likadant mrd vandrande tomgång före den dog på en cylinder....
  7. C

    *Solved* A5 2.0 TFSI 2011 startar enbart vid gasning

    "Felkoderna" ger inget, ska vara en sifferserie som börjar på "p" då det har med motorn att göra.
  8. C

    Tändproblem 2.0 tfsi 2008

    Ja så kunde man tro, om det inte för att jag "spolade" den före montering och testsde öppna/stänga med en microswitch, men trycken kan spela roll då det endast var med trycket ur carburator clean sprayflaskan....
  9. C

    Tändproblem 2.0 tfsi 2008

    Gjorde så, perfekt gnista? Så då e de bara insprutningsventilen kvar ? och en kontroll av komp en gång till?
  10. C

    Tändproblem 2.0 tfsi 2008

    -Ventilernas täthet kontrollerades vid montering. - timingen kontrollerad vid montering, och skulle det va felet så var det på alla cylindrar. - bränsle... tja, stiftet är dyndsurt och kolvtoppen blöt samtidigt som det luktar bensin "där bak".. - Gnista, ja där är en möjlighet. Stift och spole...
  11. C

    Tändproblem 2.0 tfsi 2008

    Har problem med att 1:ans cylinder inte tänder. Första "felsökningen" var att byta stift och tändspole, inget hjälpte. Tog komptest och konstatersde att insugsventiler på 1:ans cylinder var otäta. Orsaken var koks på insugsventiler. Nu är locket renoverat och jag trodde stt nu så kommer den att...
  12. C

    Vad är"låsbalken"

    Jo, hittade efetr mycket letande på nätet vad som avsågs. Visste inte att det kallades för låsbalk... men nu ligger cylinderlocket på arbetsbänken och dom otäta insugsventilerna ska fixas ?
  13. C

    Vad är"låsbalken"

    Jag ska byta kamrem på en A6 2,0 TFSI 2008 och i instrktionerna står det att man ska "ställa låsbalken i låsläge" då man avlägsnar fronten för att ta bort kylaren, vad menas med det?l

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp